Zoek je veel burn-out informatie maar veranderd er weinig?

Logisch dat je burn-out informatie zoekt. Je wilt weten wat er met je aan de hand is. Dus struin je het internet af naar antwoorden. Maar al snel zie je door de bomen het bos niet meer. Of je vindt wel dingen, maar ze zorgen er niet voor dat je van je burn-out af komt. Daarnaast lees je ook nog tegenstrijdige berichten waardoor je niet meer wat wel en niet waar is.

Je twijfelt of je een burn-out hebt dus ga je op zoek naar informatie om te kijken of je jouw klachten herkend. Of je hebt te horen gekregen in het ziekenhuis of bij de huisarts dat je een burn-out hebt. Maar omdat je eigenlijk niet wat het precies is, ga je op zoek naar informatie. Maar in beide gevallen beland je in een chaos van informatie waardoor je helemaal niet meer weet waar je de oplossing zoeken moet.

De 7 ontbrekende schakels om uit je burn-out te komen aanvragen
Het zoeken naar burn-out informatie kost enorm veel tijd en energie. En dat terwijl je dagelijkse routine je al te veel is. Je voelt je rot dat je niet alles kunt doen wat je normaal deed. Je baalt er van dat je kribbig reageert tegen jouw naasten. En dat je, zelfs nu je meer slaapt,  nog steeds continu moe bent.

Alleen burn-out informatie gaat je burn-out niet oplossen. Het is nodig dat je begrijpt waarom je een burn-out hebt gehad. En welke patronen ervoor hebben gezorgd dat het zo ver is gekomen. Vervolgens moet je weten hoe je die patronen kunt oplossen en doorbreken. Zodat je weet HOE je de kern van je burn-out oplost en niet alleen maar wat tips volgt die je nog meer belasten en niet zorgen voor blijvend resultaat.

Realiseer je dat als je echt uit je burn-out wilt, je niet alles kunt blijven doen zoals je dat voorheen ook deed. Want wat je voorheen deed, en hoe je met jezelf bent omgegaan hebben ervoor gezorgd dat je in jouw burn-out terecht kwam. Je zal dus veranderingen door moeten voeren. Maar als je niet weet welke, of je doet zo maar wat zonder een goed onderbouwd plan dan is het energieverspilling.

Net als bij een recept is het belangrijk en handig dat je weet wat je kunt doen in welke fase van jouw burn-out. Als je halverwege start met een recept, heb je grote kans op een mislukt baksel. Dat is wat veel mensen met een burn-out ook proberen. Hier en daar wat tips volgen en verwachten dat er een perfecte taart ontstaat. Zo werkt dat niet met taarten en ook niet bij het oplossen van een burn-out.

De grootste valkuil is dus om alleen burn-out informatie te lezen. En er verder niets mee te DOEN. Je kunt denken: “Oh, ja wat interessant” of “Ja, dat herken ik wel”, maar als je er niet mee DOET, veranderd er ook niets. En als niets veranderd, dan blijf je dus in jouw burn-out zitten. Je rust misschien iets uit als je ziek thuis zit. Maar zodra je ook maar iets doet, krijg je weer een terugval. (Omdat het niets oplost).

In 3 stappen van burn-out informatie zoeken naar je burn-out écht oplossen
  1. Realiseer je dat het zoeken naar informatie handig kan zijn om je burn-out te herkennen maar niet om het op te lossen;
  2. Dan kun je kiezen voor de lange weg van – wachttijd –> huisarts –> wachttijd –> huisartsondersteuner (wat niet afdoende is) –> lange wachttijd –> psycholoog. Die misschien wel gratis of goedkoop is, maar waar bij het vooral bij praten blijft. Waardoor je burn-out niet (volledig) opgelost wordt. En je na een tijdje de volgende burn-out hebt, zodat je weer rot voelt en niet kunt werken of erger nog je baan kwijt raakt;
  3. Of je kies je voor een stappenplan waar je NU direct, zonder wachttijd, mee aan de slag kunt, die ervoor zorgt dat de kern van je burn-out definitief wordt opgelost en je dus nooit meer een burn-out krijgt. Waar je wel een investering voor doet maar waar je de rest van je leven plezier van hebt omdat je eindelijk leeft in plaats van overleeft. En je als een feniks uit je burn-out komt, waardoor je je beter voelt dan ooit. Wat kies jij?

Marga had eerder een burn-out gehad, en ze kon opnieuw niet slapen. Ze had last van onrust, weinig energie, spanning in haar buik, was negatiever en piekerde veel. Hierdoor kon ze zich niet meer focussen en niet meer werken.

Marga: “Ik was bij een praktijkondersteuner geweest, maar die hielp me alleen maar verder de verkeerde kant op dus daar had ik niets mee. Bij mijn 1e burn-out was ik bij een psycholoog geweest, maar die ging alleen maar graven en over problemen praten. Ik vond het lastig om in te schatten of ik resultaat zou behalen bij Nanda. Maar toen ik de succesverhalen las en een gratis gesprek had gedaan, besloot ik direct om ervoor te gaan. Ik moest namelijk iets doen, kon zo niet doorgaan. Ik vond het fijn dat ik snel terecht kon. Fijn dat ik niet eerst nog maanden hoefde te wachten.

Bij Nanda was het veel positiever dan bij de psycholoog en kreeg ik echt handvatten waardoor ik wist wat ik dagelijks anders kon doen. Het resultaat geef ik een 10. Ik kan weer genieten, goed functioneren en plezier hebben. Het is weer gezellig met mijn gezin en fijn met mijn man. Mijn man is ook blij dat ik weer lekker in mijn vel zit. Ik voel me zorgeloos, voel me positiever, heb meer zelfvertrouwen. Mijn lichaam voelt relaxed. Doe weer wat met mijn hobby’s. Ik ben rustiger. Voel me niet meer schuldig als ik aan mezelf denk. Ik weet beter wat ik wil en kom ik meer voor mezelf op. Ik heb meer aandacht voor dingen en geniet meer. Kortom voel me weer gelukkig.

Achteraf gezien is het me alles waard geweest om dit opgelost te krijgen. Hoe goed ik me voel is niet in geld uit te drukken. Ik had er wel meer dan € 10.000 voor over gehad. Als je dit leest en twijfelt zeg ik tegen jou: “Het is het dubbel en dwars waard”.

Of in het geval van Agnes: “Het gaat veel beter, ik zat ziek thuis met een burn-out. En ik kan nu veel meer aan. Ik ben ondertussen in een nieuwe baan begonnen en werk 3 dagen in de week. En als ik thuis kom heb ik nog voldoende energie. Terwijl voor die tijd nergens energie voor had. Ik heb er echt heel veel aan gehad, echt heel fijn.

Er is nu meer rust in mezelf, en daardoor is er nu ook meer rust in mijn gezin. Ik kan nu veel beter met mijn emoties omgaan. Eerder kon ik echt op willekeurige momenten in tranen uitbarsten en had ik niet het gevoel dat onder controle te kunnen houden. En nu weet ik hoe ik met mijn emoties kan omgaan waardoor ik kan ontladen en alles veel makkelijker is. Mijn eigenwaarde is gestegen en is nu ruim voldoende. Ik ben meer mezelf. Ik heb ook weer de energie om meer te bewegen. Ook mijn perfectionisme kan ik meer loslaten.

Ik had eerder 10 sessies bij een psycholoog gehad, daar had ik wel wat aan maar ik miste diepgang en kennis hoe ik dingen kon veranderen. Dit programma is veel praktischer. Bij de psycholoog werd er 1x per week veel gezegd, maar met dit programma ben je doorlopend bezig door de opdrachten, waardoor ik meer de diepte in ging en het veel vollediger is. Dus ik heb er super veel aan gehad!”.

Alleen maar burn-out informatie opzoeken of lezen is goed voor de herkenning maar gaat je burn-out niet oplossen. Wat je nodig hebt is een gedegen en bewezen stappenplan dat er voor zorgt dat je niet langer jouw energie en tijd verspilt, maar dat je direct helpt aan de juiste stappen zodat je je vlot beter voelt. En er voor zorgt dat je je niet alleen tijdelijk beter voelt. Maar waarmee je zorgt dat het resultaat ook blijvend is.

Door: Nanda Noorlander van N-balans. (Nanda Noorlander helpt mensen die last hebben van overspannenheid of een burn-out van overleven naar leven. Zodat ze meer rust en meer energie hebben en ze weer kunnen genieten en eindelijk weer gelukkig zijn.)

En dan hoor ik nu graag van jou! Wil je definitief uit je burn-out? Klik hieronder en bestel de 3-delige videoserie… ?
De 7 ontbrekende schakels om uit je burn-out te komen aanvragen