Het verschil tussen wat je zegt en wat je doet…

,“Ik zit nu al 8 weken thuis met een stevige burn-out. In het begin sliep ik heel veel minimaal 16 tot 20 uur per dag. En nu ik me meer uitgerust voel ben ik vooral aan het piekeren…..”

“Ik heb lichamelijke klachten en mijn emoties schieten alle kanten op”.

“Ik heb het idee dat ik niet helemaal hersteld ben van mijn burn-out, ik heb heel nog weinig energie”.

Hoe kan het dat je van alles wilt, maar het niet altijd lukt om dat te bereiken?

Meestal is het zo dat wat je belangrijk vindt, je daar ook tijd, energie , geld aan aandacht aan besteed.

Het probleem is, dat dit niet altijd een bewuste keuze is.

Veel mensen zeggen wel dat ze uit hun burn-out willen.
Ze zeggen wel dat ze meer energie willen.
Ze zeggen wel dat ze hun emoties in balans willen.
En ze zeggen wel dat ze af willen van het piekeren.

Maar in de praktijk nemen ze niet de juiste acties waardoor de situatie onnodig in stand gehouden wordt.

Weet je wat het is…,
het is gebleken dat als je mensen vooraf vraagt of ze een gezonde lunch willen of snacks dat ze voor die gezonde lunch kiezen.

Maar op de dag zelf kiezen veel mensen toch voor die snacks. Hoe kan dit?

Dit heeft te maken met het korte termijn denken.

Het kan zijn dat mensen ZEGGEN dat ze hun gezondheid belangrijk vinden, maar toch investeren ze hun geld in sigaretten of ongezond eten. Dat is een rechtstreekse aanwijzing dat ze dat dus niet in die mate waarderen EN dat hun acties niet in lijn liggen met hun waardes.

Of mensen kunnen zeggen dat ze zichzelf weer terug willen vinden, maar toch investeren ze niet (voldoende) in hun persoonlijke ontwikkeling.

Ze ZEGGEN dat ze zich heel graag weer gelukkig willen voelen, maar blijven van dag tot dag in dezelfde gewoontes hangen in plaats van dat ze een programma volgen die hun helpt dit te bereiken.

Hierbij dus wat vragen voor jou om te onderzoeken hoe of jij wel doet wat belangrijk voor je is:

Ben jij het waard om eerst te zorgen dat je zelf vervuld bent voordat je voor anderen klaar staat?
Zie je jouw burn-out als een probleem dat met een pil onderdrukt moet worden of ben je bereid om jouw kans te pakken en het jezelf te gunnen of definitief uit je burn-out te komen door op te lossen wat er speelt?
Realiseer jij je dat jouw werkgever er ook belang bij heeft om te zorgen dat je weer vlot hersteld en vaak bereid is jou te ondersteunen bij keuzes die bijdragen aan jouw herstel?
Zet jij jouw herstel op nummer 1?
Wat zijn dingen die je waardevol genoeg vindt om je geld in te investeren? En DOE je dat ook?

Als je er klaar voor bent om het herstellen van jouw burn-out op nummer 1 te zetten. Omdat je weet dat je daarmee niet alleen jezelf maar ook jouw naasten en werkgever een plezier doet, stuur me een e-mail naar nanda@N-balans.nl met als onderwerp FENIKS. Dan neem ik contact met je op. Zodat ik kan kijken wat er in jouw geval nodig is om uit je burn-out te komen.